FANDOM

W grze występują pojęcia, które należy wytłumaczyć by ułatwić nowym graczom rozgrywkę.

Te pojęcia to:

  • Jednostki - inaczej nazywane stworzeniami, to istoty przywoływane przez maga by walczyć z wrogiem. Jednostki przyzywamy za manę i dusze. Istnieja też jednostki, które nie można przywołać lub jednostki kampanijne będące jedyne w swoim rodzaju (np.Sirocco). Im potężniejsza jednostka tym więcej dusz i many będzie kosztowała.
  • Kody- inaczej nazywane cheatami, to ułatwienia gry. Nalezy je wpisać do konsoli (ctrl+shift+`), a po wpisaniu kodu otrzymujemy daną premie. Lista kodów znajduje się pod tym linkiem.
  • Zaklęcia- to czary, które możemy rzucać. Czary mozna pogrupować na ofensywne i wzmacniające. Ofensywne zadają obrażenia i osłabiają przeciwników, a wzmacniające wspomagają naszych sojuszników. Na czary wydajemy odpowiednią ilość many. Im silniejszy czar tym więcej many będzie kosztował.
  • Mana- energia magiczna, ktora jest wydawana na rzucanie zaklęć i przywoływanie istot. Manę odnawiamy stając w pobliżu jej ujścia, manalitu, kapliczki lub ołtarza oraz za pomocą naszych manahirów.
  • Dusze- za pomocą dusz przywołujemy jednostki. Aby je zdobyć musimy zebrać ją z jednego z naszych martwych żołnierzy lub nawrócić czerwoną duszę wrogiej martwej istoty za pomocą zaklecia ,,Nawrócenie.
  • Ołtarz - to wyjątkowy budynek, łączący maga ze swoim bogiem. Tutaj odbywa się nawracanie dusz wrogich istot (o ile nasza kapliczka nie jest bliżej). Ołtarz utrzymuje maga przy życiu. Dodatkowo odnawia on manę.
  • Manalit - to jeden z budynków, który pozwala manahirom na dostarczanie nam many. Powstaje na ujściu many i zabezpiecza je przed dostarczaniem many wrogom. Może zostać zniszczony. Stworzenie go kosztuje nas 800 many.
  • Kapliczka- po zbudowaniu jej na ujściu many, pozwala nam na szybsze nawracanie dusz wrogów- torbiarz nie musi iść długo do ołtarza i może odprawić rytuał w kapliczce. Nie dostarcza tyle many co manalit. Zbudowanie jej kosztuje 800 many.
  • Ujście many- to neutralny budynek, który dostarcza many i może zostać zmieniony w kapliczke lub manalit. Ujście many jest niezniszczalne.
  • Jednostki neutralne- czyli chłopi , zombie, farmerzy, niewolnicy i bałwany  to jednostki, które nie są kontrolowane przez zadnego gracza. Gdy nas zobaczą, zaczną uciekać na pewną odległość. Potem będą czekali na egzekucję. Po zabiciu ich można nawrócić ich dusze i uzupelnić aktualny zapas.
  • Nawracanie dusz- to rytuał odprawiany przez torbiarzy za pomocą zaklecia ,,Nawrócenie. Po użyciu na czerwonej duszy, pojawia się torbiarz i po pewnym czasie zacznie biec ku naszemu ołtarzowi lub kapliczce. Potem zaczynają odprawiać rytuał i po zakończeniu dostaniemy ilość dusz równą ilości dusz nawrócego stwora. Im silniejsze stworzenie, tym dłuższy będzie rytuał.
  • Grupowanie jednostek (ctrl+numer grupy)- to dzielenie jednostek na grupy, dzięki czemu łatwiej jest nimi dowodzić. Aby wybrać grupę nalezy nacisnąć jej liczbę. W grupie może być maksymalnie 12 jednostek.
  • Profanowanie ołtarzy- to poświęcenie jednostki za pomocą zaklecia ,,Profanacja w pobliżu wrogiego ołtarza. Po użyciu pojawia się torbiarz i zaczyna odprawiać rytuał profanacji na wrogim ołtarzu. Z każdą chwilą wróg otrzymuje obrażenia, a gdy zginie, przegra a wszystkie jego jednostki zginą. Profanowanie swojego ołtarza można zakończyć poprzez zabicie jednego z torbiarzy profanujących ołtarz.